lördag, augusti 22, 2009

4 dar kvar ..........

Måste börja med att förklara mig lite, det är inte så att vi bara roar oss här, vi försöker hitta på aktiviteter så att barnen ska slippa vara på hotellet hela dagarna, därför händer det nåt nästan varje dag nu innan skolan startar till veckan.
Nu är det bara 4 dagar kvar innan vi får flytta in i huset, om inte nåt oförutsett händer man kan aldrig vara säker. Det ska bli skönt att få komma härifrån och börja fixa i det nya hemmet.

Sist jag skrev i bloggen var i onsdags, den dagen avslutades med att vi alla for iväg och såg på baseball, det var Frisco Roughriders mot Tulsa Drillers. Jag förstår ingenting av spelet, det tar lång tid och händer inget men jag bara höll med och applåderade och tjoade på rätt ställe. Det är som en stor familjefest, barnen har jättekul tillsammans och vi vuxna umgås, dricker öl och marguritas och äter förstås. Jessica köpte varsin marguritas åt oss och jag måste bara sätta in den bilden här i bloggen. Det var gigantiska glas, rymde säkert 1 liter och det var limegrön marguritas och den var god.


Roughriders hemma arena, matchen började kl 7 och slutade 10,15, det var varmt mörkt och mysigt.Här sitter barnen och väntar på att matchen ska sluta så att de kan få autografer av spelarna
På torsdag var vi till Victors skola och idag har vi varit till Simons, han fick träffa sin fröken och sina nya klasskamrater och han var inte alls glad, längtade bara tillbaka till Chicago och sina vänner där, hans mamma blev naturligtvis också lessen när hon såg honom må dåligt så det var inget roligt skolbesök, det slutade dock bra, alla försökte trösta honom och till sist blev det nästan roligt (jag låtsas bara vara glad sa han ikväll innan han somnade) det känns verkligen i mitt mormorshjärta.

I morgon ska jag och Jessica scrappa hos Julie, det ska bli roligt. Nu är klockan mycket så sängen väntar.

Nattinatti, Lena


1 kommentar:

  1. nej vad hemskt de låter att han blir så dära ledsen :( de gör mig ledsen! stackaren

    SvaraRadera