tisdag, september 01, 2009

Äntligen ........

Ja, så var vi då äntligen inne i det nya huset i Frisco. Vi fick nyckeln på onsdag kväll och på torsdag kom möbler och alla kartonger. Det var säkert 150 kartonger, vi har packat upp och packat upp och det verkar som om det inte fanns något slut (som godstågen när man står och väntar vid bommen). Nu är alla kartonger uppackade, möblerna på plats, porslin där det ska vara, men än är det långt kvar.
Det har varit en lång resa, vi åkte från Aurora Illinois den 5 aug och sen dess har vi bott på hotell till 27 aug, de senaste 3 veckorna bodde vi alla fem i ett hotellrum, gissa om huset känns enormt, alla har varsitt rum och det finns ändå space över.
Mycket behöver göras på huset, de som har bott här tidigare har inte skött om huset speciellt mycket, inte ens med städning, så vi var tvugna att börja städa innan några prylar kunde läggas in på hyllor och toaletterna kunde användas. Som tur är så gillar Jessica och Hasse att inreda och Hasse är fantastiskt händig, han rustade hela huset i Aurora själv med Jessicas hjälp.
Nu har jag varit i USA nästan 11 veckor men nu är det dags att fara hem till Luleå, jag längtar efter min familj där och det ska bli härligt att få träffa dem igen. Min dröm är att jag ska kunna varva med att bo i USA och Luleå. Det är faktiskt en ganska realistisk dröm........
Har packat mina väskor, ska nu bara njuta med Victor och Simon när de kommer hem från skolan och i morgon bitti bär det iväg från Dallas FW flygplats till Chicago och sen efter några timmar iväg mot Sverige.
Nästa gång jag skriver är det från Luleå.

Kram, Lena

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att du kommer hem snart, ska bli kul att höra mer om vad ni gjort och se lite mera foton.

    Kram Sussi

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en behaglig resa hem! Välkommen tillbaka till Lule!

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera