måndag, augusti 17, 2009

Söndag kväll

Först lite om lördagens aktiviteter, vi åkte iväg till McKinney Trade day, en marknad typ loppis men här finns det också djur till försäljning. Det var otroligt hett, ca 39 grader, så vi valde verkligen fel dag för att gå på en marknad. Men det fanns vatten och annat att läska sig med och lite skugga att gå in i. Det är mysigt att gå runt på en marknad så här, men jag gillade inte att se de små hundvalparna som var till försäljning, de var flera valpar i varje bur, det fanns fläktar och vatten till dem men ändå måste det ha varit jättejobbigt för dem. Det var många som köpte valparna, de var billiga omkring $250, billigare än att köpa från en uppfödare men jag skulle nog föredra att anlita dessa istället för marknaden.
På kvällen var vi på en restaurang som heter RockFisch med familjen Rominski, det är en rolig restaurang med bra mat, speciellt fisk och skaldjur, det roliga med denna restaurang är att kunderna får en hink med jordnötter med sig till bordet, när man skalar nötterna slänger man skalet på golvet så hela restaurangsgolvet är fyllt med jordnötsskal.
Vi avslutade lördagen med ett snabbt dopp i poolen.

Idag söndag har jag varit med om något ovanligt för min del, jag har varit i kyrkan. Kyrkan heter Grace Community Church och är en presbyterian Church. Vet inte om det heter så på svenska, det var i alla fall en upplevelse och jag vill gå fler gånger. Väldigt avspänt, mycket musik och bra musik, aktiviteter för barnen och trevliga människor.
På eftermiddagen for vi iväg för att hälsa på svenska Lena och hennes amerikanske man Dean och deras 2 flickor. Lena och Dean har varit Jessica och Hans vänner sen de kom till USA 1999.
Dean har faktiskt varit till Luleå och hållit föreläsningar. Jättetrevliga människor.
Till middag har vi grillat vid poolen, pojkarna har badat och vi träffade en trevlig familj där.
Har också träffat en kvinna från Moskva som är här och jobbar.

Det var allt för idag.

Lena

1 kommentar: