tisdag, juli 28, 2009

Måndag 27 juli

Lite info om vad som händer med flytten till Texas. Jessica och Hasse hann titta på ett 20tal hus när de var i Frisco i helgen. Bud är lagt på ett hus, får besked i morgon om säljaren godtar det. Måndag 3 aug. kommer flyttfirman och börjar packa ihop, på onsdag 5 aug måste vi vara ute ur huset, då bor vi på hotell och sen börjar bilresan ner till Texas.
Jag kommer inte att hinna skriva så mycket nu men jag ska försöka skriva några gånger till innan vi flyttar. Det är mycket som ska göras, vi måste packa ner sådant som vi kommer att behöva när vi kommer fram, möbler och allt annat kommer att magasineras till dess att vi får tillträde till huset, vi ska bo i en möblerad lägenhet så länge.
Vilket äventyr jag kom med på, när min resa hit bokades hade jag ingen aning om att jag skulle vara med på en flytt. Måste boka en inrikesresa nu till Chicago från Dallas den 2 september när jag ska åka hem till Sverige.
Idag har jag varit här i precis 5 veckor, tiden har gått fort, jag och Jessica har varit vänner hela tiden, ganska ovanligt för att vara vi. Om det inte vore för att jag har mina älskade ungar i Sverige så skulle jag gärna stanna här för alltid, jag trivs så otroligt bra, men saknaden efter mina barnbarn och barn hemma är så stooor och jobbig, min dröm är att ha alla omkring mig jämt men så fungerar det ju inte, tyvärr, får fortsätta att längta efter mina kära i Sverige när jag är i USA och efter mina kära i USA när jag är i Sverige. Ska inte klaga har ju förmånen att ha en helt underbar familj som gör allt för att jag ska ha det bra, jag älskar dem så.
Nu blev det lite snyftigt, får återkomma till verkligheten lite.
Idag har vi varit vid poolen i några timmar, pojkarna behöver komma ut och vara med kompisar och Jessica behöver få surra med tjejerna vid pooen. Jag törs inte vara så mycket i solen får hålla mig i skuggan. Anna, baddräkten är perfekt, tack.

Nu ska jag gå och säga godnatt till grabbarna och sen blir det kanske CSI.

Nattinatti

Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar